CRM en CMS

Hoe test ik een Marketing e-mail?

Updated on

Check content

Als je klaar bent met het bewerken van je marketing e-mail, dan kun je een foutcontrole doen. De Accessibility checker controleert hoe toegankelijk je mail is voor alle doelgroepen. De Spam checker controleert hoe groot de kans is dat jouw mail als spam zal worden gemarkeerd bij de ontvanger.

Marketing-e-mail: Nieuwe bewerkingservaring: EH - Test aanmeldknop - Dynamics 365 - Google Chrome

Testen op je beeldscherm via tab Voorbeeld en test

Via deze tab kun je een preview zien in CRM hoe de e-mail er uit ziet als deze gepersonaliseerd is. Dat doe je door een Persoon te selecteren in Voorbeeldweergave als en daarbij een Inhoudsinstellingen record te selecteren. Er is een aantal generieke soorten Personen beschikbaar. Je vindt ze door te zoeken naar Radboud van de test*.

Via Voorbeeld en test zie je bijvoorbeeld de concrete persoonlijke aanhef en het Abonneecentrum. Indien je daar op klikt, krijg je in eerste instantie onderstaande melding. Klik op Show form anyway en je ziet het echte Abonneecentrum.

Daarnaast kun je bekijken hoe je marketing e-mail er op verschillende schermgrootten en e-mailclients er uit ziet:

Testen via Verzenden testen

Je kunt een testverzending doen via het menu met de drie puntjes: Ook hier geef je aan welke (test)Persoon en Inhoudsinstellingen gebruikt moeten worden voor de testmail. Als de testmail naar meerdere e-mailadressen moet worden verstuurd, typ dan de e-mailadressen in met een komma ertussen en zonder spaties.

Marketing-e-mail: Nieuwe bewerkingservaring: EH - Test aanmeldknop - Dynamics 365 - Google Chrome

Nu verzenden

De functie Nu verzenden (equivalent van Quick Send in Click Dimensions) is momenteel niet bruikbaar met onze inrichting. Deze is wel zichtbaar, maar werkt (bewust) niet.

Previous Article Hoe maak ik een Marketing e-mail?
Next Article Hoe selecteer ik de doelgroep voor een Marketing e-mail?