CRM en CMS

Inleiding

Updated on

CRM biedt functionaliteit om uitnodigingen, inschrijvingen en bevestigingen voor Evenementen te ondersteunen. De inschrijvingen worden ontsloten door webformulieren die je in CRM aanmaakt. Die webformulieren kunnen op verschillende manieren worden ‘gedistribueerd’ aan Personen. De (in eigen beheer gemaakte) Formulierentool zorgt vervolgens voor de logica in deze webformulieren en het correct wegschrijven of bijwerken van gegevens in CRM die in de webformulieren worden ingevoerd. Deze handleiding beschrijft hoe je de benodigde informatie om een Evenement te ondersteunen opzet in CRM.

Mogelijkheden Evenementondersteuning

CRM ondersteunt o.a.:

  • gratis en betaalde Evenementen (iDEAL, MasterCard, Visa, Maestro, V PAY)
  • openbare inschrijving (waarbij een persoon mogelijk nog niet bekend is en zelf moet invullen wie hij is)
  • persoonlijke inschrijving (waarbij een Persoon al bekend is in CRM em hij zelf niet hoeft in te vullen wie hij is)
  • drie talen (Nederlands, Duits en Engels) als het gaat om de taal van het aanmeldformulier en de taal waarin emailbevestigingen worden verstuurd
  • Evenementen met één of meerdere onderliggende subevenementen (bijvoorbeeld verschillende rondes)
  • het clusteren (groeperen) van subevenementen tot maximaal 2 niveaus
  • het instellen van een maximum aantal deelnemers
  • automatische gepersonaliseerde emailbevestigingen (eventueel met bijlage)
  • verschillende typen Vrije velden op het aanmeldformulier om aanvullende informatie uit te vragen van een aanmelder
  • subevenementen die aangevinkt moeten worden (checkbox) of geselecteerd uit een lijst (dropdown)
  • instelbare periode (datum en tijd) van aanmelding waarbij vóór en ná die periode niet aangemeld kan worden
  • optioneel voorkomen dat iemand zich meerdere malen aanmeldt voor hetzelfde Evenement
  • mogelijkheid voor Personen om zichzelf af te melden
  • mogelijkheid om aan te melden op basis van studentnummer of medewerlkernummer
  • meting via Google Tag Manager

Voorbeelden van ondersteunde functionaliteit

CRM ondersteunt o.a.:

  • gratis en betaalde Evenementen (via iDEAL, MasterCard, Visa, Maestro, V PAY)
  • openbare inschrijving (waarbij de klant nog niet bekend is) of persoonlijke inschrijving (waarbij de klant al bekend is)
  • Nederlands, Duits en Engels als het gaat om het aanmeldformulier en de emailbevestigingen
  • Evenementen met één of meerdere onderliggende subevenementen (bijvoorbeeld verschillende rondes)
  • het clusteren (groeperen) van subevenementen tot maximaal 2 niveaus
  • het instellen van een maximum aantal deelnemers
  • automatische gepersonaliseerde emailbevestigingen (eventueel met bijlage)
  • verschillende typen vrije velden op het aanmeldformulier
  • subevenementen die aangevinkt moeten worden (checkbox) of geselecteerd uit een lijst (dropdown)
  • een periode van aanmelding waarbij voor en na die periode niet ingeschreven kan worden
  • optioneel voorkomen dat iemand zich meerdere malen aanmeldt voor hetzelfde evenement
  • mogelijkheid voor relaties om zichzelf af te melden
  • automatische verzending van een Nieuwsbrief na deelname aan een evenement (bijvoorbeeld met link naar een enquête)
  • mogelijkheid om aan te melden op basis van studentnummer (studenten) of persoonsnummer (medewerkers)
  • meting via Google Tag Manager
Previous Article Bestaande Organisatie aanvullen via KVK-register
Next Article Bouwstenen