CRM en CMS

Bestaande Organisatie aanvullen via KVK-register

Updated on

In CRM staan Organisaties die nog geen KVK gegevens bevatten. Via Zoeken in KVK-register kun je zo'n Organisatie aanvullen. Hoe meer informatie je vastlegt op een Organisatie, hoe hoger de datakwaliteit. Doe dit daarom altijd indien de Organisatie zich in Nederland bevindt.

Open een bestaande Organisatie en klik op de button Zoeken in KVK-register:

Het zoekscherm wordt automatisch gevuld met de naam van de Organisatie en de plaats. Het is mogelijk dat hiermee niet direct een zoekresultaat of de juiste organisatie wordt gevonden. Pas in dat geval de zoekcriteria aan.

Selecteer het gevonden record. Omdat de Organisatie in CRM al gegevens bevat, worden gegevens in het KVK-Handelsregister die niet identiek zijn aan die CRM gegevens voor deze organisatie gemarkeerd met een rood uitroepteken ! Dit geldt ook voor velden die in CRM leeg zijn, maar in het KVK-register wel gegevens bevatten. Bijvoorbeeld:

In CRM heeft deze Organisatie Hexon als Naam. In het KVK-register luidt de naam Hexon B.V.

In CRM heeft deze Organisatie geen straatadres en geen telefoonnummer. In het KVK-register staan wel een straatadres en telefoonnummer.

Voor KVK-gegevens waarvoor in CRM ook een veld bestaat kun je er desgewenst voor kiezen het KVK-gegeven niet over te nemen in CRM. Deze specifieke velden zijn voorzien van een blauwe checkbox. Het betreft:

  • OfficiĆ«le naam
  • Telefoon
  • Website
  • Vestigingsadres
  • Correspondentie adres

Indien je de checkbox bij zo'n veld uitvinkt, wordt dat specifieke gegeven niet overgenomen in CRM.

Klik op de button Toevoegen/opslaan. De KVK-gegevens worden aangevuld op de bestaande Organisatie. Sla vervolgens de Organisatie op in CRM via de button Opslaan.

Op Organisaties met een KVK-nummer worden op de tab Algemeen automatisch twee extra blokken getoond:

  • Bedrijfsgegevens
  • Branche

Alle velden in deze twee blokken hebben een slotje als teken dat deze velden alleen-lezen zijn. Bijvoorbeeld:

Deze velden kunnen vanaf nu niet meer in CRM worden aangepast, omdat het KVK-register vanaf nu de bron is voor deze velden. Dit geldt voor velden die exclusief afkomstig zijn van het KVK-register, maar ook voor velden die we in CRM al wel hadden (bijvoorbeeld Naam en Telefoonnummer).


Previous Article Organisatie aanmaken via KVK-register
Next Article Inleiding