CRM en CMS

Introductie Realtime Marketing

Updated on

Overstap

Op 30 juni 2025 zal de huidige marketingmodule 'Outbound Marketing' (OBM) worden verwijderd uit CRM. Tot die tijd wordt gefaseerd overgestapt op de nieuwe marketingmodule 'Realtime Marketing' (RTM). Hieronder zijn de belangrijkste verschillen weergegeven.

De inrichting voor de voorkeuren/consentrecords is in Realtime Marketing ook anders:

Schematisch ziet dat er dan zo uit:

Zoals je hierboven ziet worden de OBM Abonnementslijsten in RTM omgezet naar zogenaamde Onderwerpen. Een onderwerp kan dan bv. 'CS - Nieuwsbrief voor organisaties' zijn of 'FM - FM Focus'. Een ontvanger van een commerciĆ«le mail zal de onderwerpen op het in de mail gelinkte voorkeurscentrum zien. Daar kunnen de voorkeuren d.m.v. vinkjes worden aangepast en ingestuurd. Dat is dus vergelijkbaar met een Abonneecentrum in OBM. 

Wat verandert niet?

Belangrijkste om te onthouden: alleen de manier van segmenteren, mails maken en het klaarzetten van de verzending (reis bouwen) gaat veranderen. 
Je kunt dus op de huidige manier: 

  • Natuurlijke personen en zakelijke contacten blijven opzoeken en wijzigingen maken
  • Evenementen blijven aanmaken
  • Formulieren blijven aanmaken
  • Abonnementen (niet te verwarren met Abonnementslijsten) blijven gebruiken
Previous Article Registraties scannen met draadloze scanner
Next Article Hoe maak ik een segment?