CRM en CMS

Werken met activiteiten

Updated on

Inleiding

In CRM zijn verschillende typen activiteiten beschikbaar om de communicatie vast te leggen met personen en organisaties. De typen die wij gebruiken zijn: Organisatiememo, Gesprek, Afspraak, E-mail, Taak en Telefoongesprek. Bij Personen en Organisaties vind je op de tab Inzichten op de chronologische tijdlijnweergave de activiteiten terug die bij het record horen.
Hieronder staat beknopt beschreven wanneer je welk type gebruikt. Als je vragen hebt over hoe je gebruikersgroep optimaal gebruik kan maken van activiteiten, neem dan contact op met [email protected]

Notitie

Een notitie is geen type activiteit, maar is in veel gevallen voldoende om een korte opmerking op te slaan bij een record. Bij de meeste records kan je een notitie toevoegen. Het is mogelijk om een bijlage aan de notitie toe te voegen. Bij Personen en Organisaties vind je de notities ook op de tab Inzichten. Bij andere records vind je de notities op de tab Notities.

Organisatiememo

Een Organisatiememo is bedoeld voor het maken van een memo op een Zakelijk contact. Het voordeel van een organisatiememo ten opzichte van een gewone notitie is in dit geval dat de memo ook zichtbaar is op de bovenliggende organisatie van de zakelijk contact.

Voor opmerkingen op Organisaties of Natuurlijke personen gebruik je de gewone notitie.

Gesprek

Een (face-to-face-) Gesprek gebruik je als je wilt vastleggen wanneer je iemand hebt gesproken en waarover je hebt gesproken.

Afspraak

Een Afspraak spreekt redelijk voor zich. Je legt vast wie er vereist en optioneel is voor de afspraak, waar en wanneer de afspraak is en waar het over gaat.

E-mail

Een E-mail maak je als gebruiker zelf niet aan, maar je kunt verzonden e-mails wel zien bij personen als je bij Gerelateerd naar Activiteiten gaat en daar de weergave Gesloten activiteiten opent. De e-mails betreffen meestal bevestigingsmails (bv. voor een aanmelding voor een evenement). Een voorbeeld van een verzonden e-mail zie je hieronder.

Taak

Taken kan je gebruiken voor jezelf of voor je team. Je kunt taken ook in een CRM to-do-lijst gebruiken. Bijvoorbeeld een lijstje met terugbeltaken.

Telefoongesprek

Gebruik een Telefoongesprek voor het plannen, uitvoeren en vastleggen van telefoongesprekken. Bij Betreft kan je relevante records selecteren. 

Previous Article Kenmerken op organisaties en personen
Next Article Algemeen