Onderdrukte lijst
E-mailadressen kunnen om verschillende redenen geblokkeerd zijn. Toelichting van mogelijke oorzaken vind je hier. Onderdrukte e-mailadressen zijn terug te vinden in een Klantreis, tabje Inzichten>Onvolledige reizen>Onderdrukte lijst. Onderstaande screendump is afkomstig uit een Klantreis, maar de onderdrukte lijst is ook zichtbaar in de Inzichten op een Marketing e-mail.
Een onderdrukte lijst is niet ‘querybaar’ (dus ook niet benaderbaar via Geavanceerd zoeken). Het deblokkeren van e-mailadressen kunnen we niet zelf, hiervoor moet team CRM een supportticket indienen bij Microsoft.
Aanvraag deblokkering e-mailadressen
Vraag via [email protected] het deblokkeren van onderdrukte e-mailadressen aan. Lever hierbij aan:
- naam van of link naar de Klantreis waarin de personen op de onderdrukte lijst staan
- de te deblokkeren e-mailadressen (hoofdlettergevoelig; zonder aanvullende persoonsgegevens)
NB als het maximaal 5 e-mailadressen betreft kun je deze tekstueel aanleveren. Indien het meer dan 5 e-mailadressen betreft, lever deze dan aan in Excel.
Indien er veel personen op de onderdrukte lijst staan, kun je een Segment aanmaken via het icoontje Opslaan als segment:
Lever in dat geval ook de naam van of de link naar het Segment aan. Let hierbij op het Te gebruiken e-mailadres dat ingesteld staat in de Marketing e-mail in de Klantreis zodat je weet welke van de 3 e-mailadresvelden het geblokkeerde e-mailadres bevat.
LET OP
- indien het interne ru of ru gelieerde e-mailadressen betreft is geen verdere informatie nodig
- indien het externe e-mailadressen betreft moet je ‘bewijs’ aanleveren dat de e-mailadressen daadwerkelijk valide zijn. Concreet moet je voor elk e-mailadres waarvoor je deblokkering aanvraagt een screendump aanleveren waaruit blijkt dat zeer recent op het e-mailadres mail ontvangen is die verstuurd is vanuit een andere e-mailprovider.
Lever verzamelde screendumps aan in Word