CRM en CMS

Procedure deblokkeren e-mailadressen

Updated on

Onderdrukte lijst

E-mailadressen kunnen om verschillende redenen geblokkeerd zijn. Toelichting van mogelijke oorzaken vind je hier. Onderdrukte e-mailadressen zijn terug te vinden in een Klantreis, tabje Inzichten>Onvolledige reizen>Onderdrukte lijst. Onderstaande screendump is afkomstig uit een Klantreis, maar de onderdrukte lijst is ook zichtbaar in de Inzichten op een Marketing e-mail.

Een onderdrukte lijst is niet ‘querybaar’ (dus ook niet benaderbaar via Geavanceerd zoeken). Het deblokkeren van e-mailadressen kunnen we niet zelf, hiervoor moet team CRM een supportticket indienen bij Microsoft.

Aanvraag deblokkering e-mailadressen

Vraag via [email protected] het deblokkeren van onderdrukte e-mailadressen aan. Lever hierbij aan:

  • naam van of link naar de Klantreis waarin de personen op de onderdrukte lijst staan
  • de te deblokkeren e-mailadressen (hoofdlettergevoelig; zonder aanvullende persoonsgegevens)
    NB als het maximaal 5 e-mailadressen betreft kun je deze tekstueel aanleveren. Indien het meer dan 5 e-mailadressen betreft, lever deze dan aan in Excel.

Indien er veel personen op de onderdrukte lijst staan, kun je een Segment aanmaken via het icoontje Opslaan als segment

Lever in dat geval ook de naam van of de link naar het Segment aan. Let hierbij op het Te gebruiken e-mailadres dat ingesteld staat in de Marketing e-mail in de Klantreis zodat je weet welke van de 3 e-mailadresvelden het geblokkeerde e-mailadres bevat.

LET OP

  • indien het interne ru of ru gelieerde e-mailadressen betreft is geen verdere informatie nodig
  • indien het externe e-mailadressen betreft moet je ‘bewijs’ aanleveren dat de e-mailadressen daadwerkelijk valide zijn. Concreet moet je voor elk e-mailadres waarvoor je deblokkering aanvraagt een screendump aanleveren waaruit blijkt dat zeer recent op het e-mailadres mail ontvangen is die verstuurd is vanuit een andere e-mailprovider. 
    Lever verzamelde screendumps aan in Word
Previous Article Afzenderadres (wachtrij) aanvragen
Next Article Taken key-user