CRM en CMS

Procedure deblokkeren e-mailadressen

Updated on

Onderdrukkingslijst

E-mailadressen kunnen om verschillende redenen geblokkeerd zijn. Onderdrukte (geblokkeerde) e-mailadressen zijn terug te vinden op een verzonden e-mail: tab Inzichten -> blokje Levering -> Details weergeven -> Geblokkeerd

Een e-mailadres dat op deze lijst terechtkomt, heeft een standaardvervaldatum. Dat betekent dat het e-mailadres na die datum automatisch uit de onderdrukkingslijst wordt gehaald en dat je weer e-mails naar dat adres kunt sturen. De vervaldatum verloopt geleidelijk. Hoe vaker een e-mailadres wordt onderdrukt, hoe langer de vervaldatum. 

Onderdrukkingsfrequentie Onderdrukkingsperiode 
Eerste keer 7 dagen
Tweede keer 14 dagen
Derde keer 30 dagen
Vierde keer of meer 180 dagen

Verwijderen van onderdrukkingslijst

In sommige gevallen komt een e-mailadres ten onrechte op de onderdrukkingslijst. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren als iemand nieuw in dienst is en er al wel is geprobeerd naar het e-mailadres te mailen, maar het mailaccount op dat moment nog niet geactiveerd was. Als je zeker weet dat dit het geval is, kan je een verzoek indienen bij [email protected] om het e-mailadres te laten verwijderen van de lijst. Check dan wel of het mailaccount inmiddels in gebruik is genomen.

Als het e-mailadres van een persoon in een actieve reis uit een onderdrukkingslijst wordt verwijderd, worden de wijzigingen doorgevoerd in de volgende iteratie van de reis (als het een terugkerende reis betreft) en niet in de huidige reis. Als het een eenmalige reis betrof, moet de e-mail uiteraard wel opnieuw worden verstuurd.

Als er een typefout staat in een e-mailadres dat in de onderdrukkingslijst staat, kan je het probleem oplossen door het e-mailadres bij de persoon te corrigeren, zonder dat het onjuiste e-mailadres uit de onderdrukkingslijst hoeft te worden verwijderd. 

Previous Article Afzenderadres Smart Flows (wachtrij) aanvragen
Next Article Taken key-user