CRM en CMS

Formulier

Updated on

Door middel van Formulier kun je een Evenement ‘ontsluiten’ en aanmelding mogelijk maken. Een Formulier bevat veel instellingen die de werking van een webformulier bepalen. Als we het hebben over een Formulier, dan gaat het over het CRM record Formulier met daarin allerlei instellingen en teksten. Een Formulier is de 'administratieve achterkant' van een webformulier dat een aanmelder ziet. Er is een aantal verplichte velden dat gevuld moet worden als je een Formulier aanmaakt. Deze worden aangeven door middel van een rode asterisk*. Er zijn ook velden die aanbevolen zijn om in te vullen, te herkennen aan een +.

In dit artikel vind je de toelichting van ale velden op een Formulier.

Direct naar:

1. Tab Algemeen

1.1. Algemeen

Beheernaam*: vul een naam in voor het Formulier. Dit is enkel voor intern gebruik en niet zichtbaar op het webformulier

Titel*: vul een titel in voor het Formulier. De titel kan optioneel worden op het Formulier

Titel formulier tonen: standaard wordt de titel getoond. Kies Nee indien je de titel niet wil tonen

Type*: er zijn 4 typen Formulieren; de meest gebruikte is Evenement

Privacystatement tonen: indien Ja wordt onderstaande (taalafhankelijke) privacy statement getoond op de overzichtspagina van het webformulier:

Ik geef de Radboud Universiteit toestemming voor de verwerking van de door mij ingevulde gegevens. Op de verwerking van deze gegevens is de privacyverklaring van de Radboud Universiteit van toepassing.  *

Formuliertaal: selecteer NL (Nederlands), DU (Duits) of EN (Engels). Dat betekent onder andere dat velden die op het CRM Formulier ingesteld staan om getoond te worden in die taal op het aanmeldformulier staan. Dat geldt ook voor foutmeldingen die getoond worden. Een Formulier kan maar in één taal worden opgesteld. Heb je zowel een Nederlandstalig als Engelstalig Formulier nodig, dan moet je dus 2 aparte Formulieren maken

Beherende afdeling*: selecteer hier de afdeling waartoe het Evenement waarvoor je een Formulier aanmaak behoort. Op basis van de afdeling wordt een bepaald team eigenaar van het Formulier

Formuliertaal: selecteer NL (Nederlands), DU (Duits) of EN (Engels). Dat betekent onder andere dat velden die op het CRM Formulier ingesteld staan om getoond te worden in die taal op het aanmeldformulier staan. Dat geldt ook voor foutmeldingen die getoond worden. Een Formulier kan maar in één taal worden opgesteld. Heb je zowel een Nederlandstalig als Engelstalig Formulier nodig, dan moet je dus 2 aparte Formulieren maken

Contactkanaal+: een aanmelding die via een webformulier wordt aangemaakt, kan worden ingesteld met een Contactkanaal zodat te herleiden is hoe deze tot stand is gekomen. Over het algemeen zul je hier Formulierentool selecteren

Expiratiedatum*: vul een datum in waarop het Formulier verloopt. Op termijn zullen elk kwartaal alle Formulieren met een expiratiedatum die méér dan drie maanden in het verleden ligt worden gedeactiveerd

Beelddisclaimer vermelden: indien Ja wordt onderstande (taalafhankelijke) beelddisclaimer getoond op de overzichtspagina van het webformulier

Tijdens dit evenement kunnen foto’s en/of video’s gemaakt worden voor verslaglegging en promotie op internet en sociale media namens de Radboud Universiteit. Bezwaar? Laat het weten aan de fotograaf of stuur een e-mail naar [email protected]. Op de verwerking van beeldmateriaal is de privacyverklaring van de Radboud Universiteit van toepassing.

1.2. Inschrijving

Type inschrijving*: selecteer om wat voor soort inschrijving het gaat. Kies Openbaar indien een aanmelder niet op voorhand bekend is. Een aanmelder moet dan altijd zelf zijn persoonsgegevens invullen. Kies Persoonlijk indien een aanmelder op voorhand bekend is. Een aanmelder hoeft dan geen persoonsgegevens in te vullen

Type persoon bij openbare inschrijving*: selecteer wat voor soort Persoon aangemaakt of bijgewerkt moet worden na aanmelding voor een evenement. Dit veld wordt enkel getoond indien Type inschrijving Openbaar

Type zakelijk contact: dit veld wordt enkel getoond indien Type persoon bij openbare inschrijving Zakelijk contact

Zodra een Formulier wordt opgeslagen, start op de achtergrond een proces dat een unieke aanmeldlink genereert. Meestal is de link binnen een minuut gereed. Ververs het scherm om de link te zien. Het Formulier toont enkel de link die hoort bij het type inschrijving van dat Formulier.

Openbare link: url voor een aanmeldformulier van het type Openbaar. Klikken op deze link in het Formulier opent direct het webformulier

Persoonlijke link: url voor een aanmeldformulier van het type Persoonlijk. Klikken op deze link in het Formulier kan niet en resulteert in een foutmelding 

1.4. Google Tag Manager

Het gebruik van Formulieren is meetbaar door het gebruik van Google Tag Manager door middel van het opnemen van marketingtags in webformulieren. Webformulieren kunnen worden doorgemeten met onder andere Google Analytics en HotJar. Neem voor ondersteuning contact op via [email protected] of kijk op onze website voor uitleg

Container ID: indien deze gegevens bevat, wordt ook onderstaand veld getoond

Virtuele URL Google Analytics: neem contact op via [email protected]

1.5. Formulierswitch

Het is mogelijk om zogenaamde taalswitches in te stellen op een Formulier. Hiermee kun je 1 of 2 taalvlaggetjes tonen op een webformulier zodat een aanmelder eenvoudig zelf kan switchen naar een aanmeldformulier voor hetzelfde Evenement maar dan in een andere taal.

Nederlands formulier: aanmeldlink voor een Nederlandstalig aanmeldformulier voor hetzelfde Evenement

Duits formulier: aanmeldlink voor een Duitstalig aanmeldformulier voor hetzelfde Evenement

Engels formulier: aanmeldlink voor een Engelstalig aanmeldformulier voor hetzelfde Evenement

2. Tab Teksten/Labels

2.1. Teksten

In onderstaande velden kan tekst worden ingevoerd. Deze wordt dan op een bepaalde webpagina getoond. Basis html (vb breaks, bold, cursief, links) wordt ondersteund

Uitleg verplichte velden: getoond op subevenementenpagina en persoonsgegevenspagina

Tekst algemeen introductie: getoond op subevenementenpagina

Tekst algemeen voorselectie: getoond op voorselectiepagina

Tekst keuze voorselectie: getoond op voorselectiepagina

Titel persoonsgegevens: getoond op persoonsgegevenspagina

Tekst introductie persoonsgegevens: getoond op persoonsgegevenspagina

Titel vrije tekstvelden: getoond op persoonsgegevenspagina

Tekst introductie vrije velden: getoond op persoonsgegevenspagina

Tekst algemeen overzicht: getoond op overzichtspagina

Tekst bedankt: getoond op bedankpagina

Tekst link terug bedankt: getoond op bedankpagina

Link terug bedankt: getoond op bedankpagina

2.2. Labels

Op het overzichtsscherm van elk aanmeldformulier staat een aantal vaste velden waaronder informatie wordt gegroepeerd. Die vaste velden worden getoond met een vaste tekst, maar deze tekst is per Formulier aan te passen.

Label Geselecteerde evenementen: van toepassing op webformulieren  van het type Evenement. Kopje waaronder getoond wordt waar iemand zich voor aanmeldt. De standaard tekst is Je meldt je aan voor:

Label Geselecteerde producten: van toepassing op webformulieren van het type Product. Kopje waaronder getoond wordt wat iemand bestelt/aanvraagt. De standaard tekst is Geselecteerde producten:

Label Geselecteerde gebieden: van toepassing op webformulieren van het type Interesse. Kopje waaronder getoond wordt waar iemand interesse in toont. De standaard tekst is Geselecteerde items:

Label Overige Informatie: van toepassing op alle webformulieren. Kopje waaronder vrije velden en de bijbehorende antwoorden worden getoond. De standaard tekst is Overige informatie:

Label voorselectie: van toepassing op webformulieren met een voorselectiepagina. Kopje waaronder de zoekfunctie op de voorselectiepagina staat. De standaardtekst is In welke opleiding en/of specialisatie heb jij interesse?

3. Tab Onderwijsmarketing/Pre-University College

Deze tab is specifiek bedoeld voor Onderwijsmarketing en Pre-University College.

3.1. Scholing

Enkele velden in deze sectie worden enkel getoond indien het een Formulier betreft voor de beherende afdeling Onderwijsmarketing of Pre University College én het daarnaast gaat om een openbare inschrijving op een Natuurlijk persoon. Voor Contactkanaalselectie en scholingsregistratievelden geldt dat ze kunnen worden ingesteld op Ja, verplicht, Ja of Nee. Standaard worden de velden op Nee gezet bij het aanmaken van een nieuw Formulier.

Markeren als aankomend student: hiermee wordt op de Persoon het schuifje Aankomend student op Ja gezet bij het insturen van het webformulier

Markeren als ouder van aankomend student: hiermee wordt op de Persoon het schuifje Ouder van aankomend student op Ja gezet bij het insturen van het webformulier

Contactkanaal selectie: hiermee wordt een Contactkanaal gevraagd op het formulier. Dit is enkel bedoeld voor formulieren die intern gebruikt worden in het kader van lead management

Scholingsregistratie: hiermee wordt de scholing (vooropleiding) gevraagd op het webformulier

Profiel: hiermee wordt het profiel gevraagd op het webformulier

Onderwijsinstelling: hiermee wordt de onderwijsinstelling gevraagd op het webformulier

Opleiding: hiermee wordt de huidige (of recent afgeronde) opleiding gevraagd op het webformulier

De scholingsgegevens die iemand invult, worden automatisch vastgelegd op een Persoon (tabje Aankomend student).

3.2. Internationale contactstrategie

Deze sectie is specifiek bedoeld voor Onderwijsmarketing. Met deze velden stel je in welke velden op het webformulier staan en of het veld verplicht is of niet. Mogelijke waarden zijn Ja, verplicht, Ja of Nee. Standaard worden de velden op Nee gezet bij het aanmaken van een nieuw Formulier.

Land vooropleiding: hiermee wordt het land waar de vooropleiding is genoten gevraagd op het webformulier

Verwacht startmoment bacheloropleiding: hiermee wordt Verwacht startmoment bacheloropleiding gevraagd op het webformulier

Verwacht startmoment (pre-)masteropleiding: hiermee wordt Verwacht startmoment (pre-)masteropleiding gevraagd op het webformulier

De gegevens die iemand invult op een webformulier, worden automatisch vastgelegd op een Persoon (tabje Aankomend student).

4. Tab Radboud International

Deze tab is specifiek bedoeld voor Radboud International. De velden worden enkel getoond indien het een Formulier betreft voor de afdeling Radboud International. Mogelijke waarden zijn Ja, verplicht, Ja of Nee. Standaard worden de velden op Nee gezet bij het aanmaken van een nieuw Formulier.

Roepnaam: hiermee wordt Roepnaam gevraagd op een webformulier

Doel buitenlandlandverblijf: hiermee wordt Doel buitenlandverblijf gevraagd op een webformulier

Land van bestemming: hiermee wordt Land van bestemming gevraagd op een webformulier

Land van herkomst: hiermee wordt Land van herkomst gevraagd op een webformulier

5. Tab Persoonsgegevens

Per Formulier kun je aangeven welke persoonsgegevens gevraagd kunnen worden en welke (persoons)gegevens getoond kunnen worden.

5.1. Persoonsgegevens vragen (persoonspagina)

Persoonsgegevens die je kunt vragen zijn zichtbaar op de persoonsgegevenspagina van een aanmeldformulier (zie Pagina's in een aanmeldformulier voor de volgorde van pagina's in een webformulier). Welke persoonsvelden je tot je beschikking hebt, hangt af van het Type inschrijving, het Type persoon bij openbare inschrijving en de Beherende afdeling die op het Formulier staat. Door zelf bepalde instellingen te kiezen, wordne op de achtergrond bepaalde persoonsgegevensvelden automatisch verborgen en/of ingesteld.

Mogelijke waarden zijn Ja, verplicht, Ja of Nee. Standaard worden de velden op Nee gezet bij het aanmaken van een nieuw Formulier. Standaard staan de meeste velden op Nee.

Voorletters: hiermee worden de voorletters gevraagd op een webformulier

Voornaam: hiermee wordt de voornaam gevraagd op een webformulier

Geslacht: hiermee wordt het geslacht gevraagd op een webformulier

E-mailadres: hiermee wordt het e-mailadres gevraagd op een webformulier dat tevens gebruikt wordt om een e-mailbevestiging naar te versturen

Telefoonnummer: hiermee wordt het telefoonnummer gevraagd op een webformulier

Mobiel nummer: hiermee wordt het mobiel telefoonnummer gevraagd op een webformulier

Nationaliteit: hiermee wordt de nationaliteit gevraagd op een webformulier

Studentnummer: hiermee wordt het studentnummer gevraagd op een webformulier

Medewerkernummer: hiermee wordt het medewerkernummer gevraagd op een webformulier 

Tussenvoegsel: hiermee wordt het tussenvoegsel gevraagd op een webformulier (bijvoorbeeld van of van der)

Achternaam: hiermee wordt de achternaam gevraagd op een webformulier

Geboortedatum: hiermee wordt de geboortedatum gevraagd op een webformulier. Het format waarin dat ingevuld moet worden is afhankelijk van de taal waarin het webformulier wordt ingevuld

Adresgegevens: hiermee worden de velden Straat, Huisnummer, Huisnummertoevoeging, Postcode, Woonplaats en Land gevraagd op een webformulier. Voor bepaalde landen wordt in geval van verplichte adresgegevens ook de velden Huisnummer en Postcode verplicht gesteld. Indien Adresgegevens staat ingesteld op Ja of Ja, verplicht dan kun je via het veld Alléén land aangeven of enkel het land gevraagd moet worden op een webformulier (i.p.v. de volledige adresgegevens)

Functie: hiermee wordt de functie gevraagd op een webformulier. De ingevulde waarde wordt enkel weggeschreven in het veld Functie (jobtitle) indien het een webformulier voor een Zakelijk contact betreft. Indien het veld wel wordt gevraagd maar niet wordt ingevuld op een webformulier, dan wordt een bestaande waarde op het Zakelijk contact niet leeggemaakt

Onderwijsinstelling: dit veld verschijnt enkel indien het een openbaar Zakelijk contact formulier betreft voor Onderwijsmarketing of Pre-University College. Hiermee wordt de voortgezet onderwijsinstelling gevraagd waar iemand werkzaam is. Hiermee wordt een Zakelijk contact automatisch gekoppeld aan een (DUO) voortgezet onderwijsinstelling (Bovenliggende organisatie)

Bankgegevens: hiermee worden bankgegevens gevraagd op het webformulier

5.2. Tonen op overzichtspagina

Voor elk (persoons)gegevensveld (ook die velden die nooit zichtbaar zijn om in te stellen op een Formulier, vb. Studentnummer en Medewerkernummer) kun je instellen of het veld getoond moet worden. (Persoons)gegevens die je instelt om getoond te worden, zijn zichtbaar op de overzichtspagina van een webformulier. Hierbij geldt dat het aan de beoordeling van de maker van een Formulier is om te bepalen of het logisch is dat een bepaald (persoons)gegevensveld getoond wordt op de overzichtspagina. Zo is het bijvoorbeeld niet logisch om het veld Medewerkernummer te tonen indien het Formulier wordt gebruikt als een openbaar Zakelijk contact formulier. Dat resulteert in het tonen van dat veld op de overzichtspagina, maar het zal nooit een waarde bevatten omdat een Zakelijk contact geen Medewerkernummer heeft.

Hiernaast geldt dat in geval van een openbare inschrijving alle persoonsgegevensvelden die gevraagd worden sowieso op het overzichtsscherm getoond worden (ook al zouden die velden geen waarde bevatten doordat ze niet zijn ingevuld). Dit betekent ook dat op een webformulier waarop alleen naar een studentnummer of alleen naar een medewerkernummer gevraagd wordt, je geen aanvullende (persoons)gegevens kunt tonen (zoals de naam van een student of medewerker) omdat die niet zijn ingevoerd op dat webformulier.

Voorletters tonen: voorletters wel of niet tonen op overzichtspagina

Voornaam tonen: voornaam wel of niet tonen op overzichtspagina

Geslacht tonen: geslacht wel of niet tonen op overzichtspagina

E-mailadres tonen: e-mailadres wel of niet tonen op overzichtspagina

Telefoonnummer tonen: telefoonnummer wel of niet tonen op overzichtspagina

Mobiel nummer tonen: mobiel nummer wel of niet tonen op overzichtspagina

Nationaliteit tonen: nationaliteit wel of niet tonen op overzichtspagina

Studentnummer tonen: studentnummer wel of niet tonen op overzichtspagina

Medewerkernummer tonen: persoonsnummer wel of niet tonen op overzichtspagina

Tussenvoegsel tonen: tussenvoegsels wel of niet tonen op overzichtspagina

Achternaam tonen: achternaam wel of niet tonen op overzichtspagina

Geboortedatum tonen: geboortedatum wel of niet tonen op overzichtspagina

Adresgegevens tonen: adresgegevens wel of niet tonen op overzichtspagina

Alléén land tonen: enkel land wel of niet tonen op overzichtspagina

Functie tonen: functie wel of niet tonen op overzichtspagina

Onderwijsinstelling tonen: onderwijsinstelling wel of niet tonen op overzichtspagina

Bankgegevens tonen: bankgegevens wel of niet tonen op overzichtspagina

Evenementen / producten / gebieden tonen: geselecteerde subevenementen, producten of gebieden (interesses) wel of niet tonen op overzichtspagina

6. Tab Evenement

6.1. Instellingen

Deze tab bevat alle instellingsvelden die specifiek zijn voor een Formulier van het Type Evenement. Hier stel je onder andere in aan welk Evenement het Formulier gekoppeld is en of (en hoe) subevenementen getoond moeten worden. De inrichting van een Evenement gecombineerd met de instellingen op een Formulier waarmee je het Evenement 'ontsluit' en aanmelden mogelijk maakt, sturen samen hoe een webformulier 'werkt'.

Evenement*: naam van het Evenement waar het Formulier aan gekoppeld is

Subevenementen tonen: indien er subevenementen zijn, moet dit veld op Ja staan om de subevenementen te tonen op een inschrijfformulier. De standaard waarde is Nee

Start- en eindtijd tonen: hiermee worden de Datum en tijd start evenement en Datum tijd eind evenement van subevenementen getoond op het webformulier. Format is 09:00 – 12:30

Rekening houden met clustering: selecteer of en op welk niveau er rekening gehouden moet worden met clustering van subevenementen (Nee, Ja: niveau 1 of Ja: niveau 1 en 2). Afhankelijk van de op de Evenementen gebruikte clusterniveaus kies je de gewenste instelling. Zie Hoe groepeer ik subevenementen op een aanmeldformulier? voor meer informatie over clustering

Max aantal te selecteren items: vul desgewenst een maximum aantal te selecteren subevenementen in. Dit betreft een totaaltelling over het gehele aanmeldformulier

Prijslijst: dient enkel gevuld te worden in geval van een betaald evenement. In principe volstaat Normaal tarief. Neem tijdig contact op met [email protected] indien je verschillende prijzen voor hetzelfde evenement hanteert. Zie Hoe maak ik een betaald evenement? voor meer informatie over het inrichten van een betaald evenement

Dubbele aanmelding toestaan: standaard waarde is Ja. Indien deze op Nee wordt gezet, vindt een controle plaats op het ingevoerde emailadres, studentnummer of medewerkernummer (afhankelijk van wat er gevraagd wordt op een webformulier) van de aanmelder of hij zich reeds heeft aangemeld voor hetzelfde evenement (ongeacht of dit eventueel voor andere subevenementen is dan een eerdere aanmelding). De aanmelder krijgt direct een melding te zien zodra hij zijn emailadres, studentnummer of medewerkernummer invoert op een webformulier (bij openbare inschrijving) of zodra hij bevestigt op het overzichtsscherm (bij een inschrijving met een persoonlijke link)

Subevenementen met melding tonen: subevenementen kunnen op een webformulier staan, terwijl je er toch niet voor kunt inschrijven. Dat kan 3 redenen hebben: het maximum aantal aanmeldingen is bereikt, het evenement is nog niet open voor inschrijving of het evenement is niet meer geopend voor inschrijving. Je kunt er voor kiezen in dergelijke gevallen het betreffende evenement helemaal niet te tonen op een formulier. Veld wordt enkel getoond indien Subevenementen tonen op Ja staat. In dat geval is de standaard waarde Ja

Sortering subevenementen/producten: selecteer of de subevenementen op het aanmeldformulier alfabetisch getoond moeten worden of op datum/tijd volgorde

Geclusterde evenementen in dropdown: er zijn 2 manieren om subevenementen te tonen op een webpagina. Dat kan als checkboxes die je moet aanvinken of als lijst in een dropdownveld. Hiermee kan een lang inschrijfformulier compacter worden getoond. Houd er rekening mee dat lange weergavenamen voor evenementen in geval ze getoond worden in een dropdown worden afgekort op mobiele telefoons. De standaard waarde is Nee

Max aantal te selecteren evenementen niveau 1: vul desgewenst een maximum aantal te selecteren subevenementen in voor het eerste clusterniveau. Dit kun je bijvoorbeeld instellen om er voor te zorgen dat binnen het cluster Maandagochtend iemand zich maar 1 maal kan inschrijven voor alle subevenementen die plaats vinden in dat cluster. Hiermee voorkom je dat iemand zich aanmeldt voor 2 verschillende activiteiten die tegelijkertijd plaats vinden. Gecombineerd met het veld Max aantal te selecteren items kun je in dit voorbeeld afdwingen dat je weliswaar per cluster maximaal 2 subevenementen kunt kiezen, maar je in totaal (over alle clusters heen) 3 subevenementen kunt kiezen (en niet 2 in elk cluster)

Vragen naar introducés: indien Ja, dan wordt op een webformulier een checkbox getoond met de tekst Ik neem een introducé mee. Op dit moment is dat altijd 1 introducé. Indien deze wordt aangevinkt, dan telt de aanmelding (evenementregistratie) als twee aanmeldingen. Op de aangemaakte evenementregistratie is het veld Aantal introducés dan gevuld met ‘1’. Indien de evenementregistratie op Afgemeld wordt gezet, wordt het aantal aanmeldingen met twee (dus inclusief introducé) verminderd. De default waarde is Nee

Voorselectiepagina: voor het tonen van een voorselectiepagina (VSP) die vóór alle overige pagina’s getoond wordt. Default waarde is Nee

Domeinclustering: indien een voorselectiepagina op Ja staat is het mogelijk om domeinclustering te activeren. Items die op de VSP getoond worden staan dan gegroepeerd en gesorteerd per (voorlichtings)domein. De default waarde is Nee

Voorselectiepagina plat tonen: indien Domeinclustering op Ja staat, is het mogelijk om een voorselectiepagina plat te tonen

7. Tab Product

Dit gedeelte is specifiek bedoeld voor Formulieren van het type Product. De werking en benodigde instellingen voor Formulieren van het type Product worden niet uitgebreid toegelicht in deze handleiding.

Prijslijst: er zijn verschillende prijslijsten gedefinieerd. In principe volstaat Normaal tarief. Neem tijdig contact op met [email protected] indien je verschillende prijzen voor hetzelfde Product hanteert

Max aantal te selecteren items: vul desgewenst een maximum aantal te selecteren Producten in. Dit betreft een totaaltelling over het gehele webformulier

Aantal te bestellen: alleen in gebruik op Formulier type Product

Ordertype: alleen in gebruik in het kader van de verzilvering studiepuntentegoed voor afgestudeerde alumni

7.1. Afstudeervouchers (alumni)

Faculteit: alleen in gebruik voor alumni in het kader van de verzilvering studiepuntentegoed voor afgestudeerde alumni

7.2. Bevestiging

Sjabloon bevestigingsmail: alleen in gebruik op Formulier type Product

Onderwerp bevestigingsmail: alleen in gebruik op Formulier type Product

Afzender bevestigingsmail: alleen in gebruik op Formulier type Product

7.3. Instellingen

8. Tab Interesse

Dit gedeelte is specifiek bedoeld voor Formulieren van het type Interesse. De werking en benodigde instellingen voor Formulieren van het type Interesse worden niet uitgebreid toegelicht in deze handleiding.

8.1. Instellingen

Gebaseerd op Gebieden: hiermee stel je in dat een Interesseformulier gebaseerd is op losse Gebieden. Gebieden koppel je in een subgrid dat getoond wordt na opslaan van het Formulier. Indien de waarde Nee is, koppel je Gebieden gebaseerd op Gebiedtypen (waar meerdere gebieden tegelijkertijd onder vallen). Default waarde is Ja

Interesses clusteren: mogelijkheid om Gebieden gegroepeerd te tonen op een webformulier 

Alléén gebieden voor Duitse markt tonen: hiermee worden enkel die Gebieden getoond die zijn gemarkeerd zijn als bedoeld voor de Duitse markt 

Alléén gebieden voor internationale markt tonen: hiermee worden enkel die Gebieden getoond die zijn gemarkeerd zijn als bedoeld voor de internationale markt 

Alléén gebieden voor faculteit: hiermee worden enkel die Gebieden getoond die gekoppeld zijn aan de ingestelde faculteit 

8.2. Bevestiging Interesseformulier

Sjabloon bevestigingsmail: alleen in gebruik op Formulier type Interesse

Onderwerp bevestigingsmail: alleen in gebruik op Formulier type Interesse

Afzender bevestigingsmail: alleen in gebruik op Formulier type Interesse

9. Tab Geïnteresseerd team

Aan een Formulier kan een CRM team (of meerdere teams tegelijkertijd) gekoppeld worden. Voor elke Persoon die middels dit specifieke Formulier een aanmelding doet, zal dit team automatisch gekoppeld worden aan die Persoon. Middels de koppeling naar een Geïnteresseerd team zijn personen ‘van een bepaald CRM team’ eenvoudiger inzichtelijk. 

10. Tab Vrije velden

Op elk Formulier kunnen Vrije velden worden aangemaakt. Het betreft 9 typen Vrije velden:

  1. Checkbox
  2. Dropdown
  3. Kopje
  4. Opt-in
  5. Radiobutton
  6. Tekstblok
  7. Tekstveld
  8. Toelichting
  9. Witregel

In totaal kunnen maximaal 10 velden per type veld worden aangemaakt op een Formulier. Uitzonderingen hierop:

  • type Tekstblok: één beschikbaar
  • type Kopje, Toelichting en Witregel: onbeperkt

Zie Vrije velden voor verdere toelichting.

11. Tab Foutmeldingen

Voor elk Formulier dat gemaakt wordt, wordt een standaardset aan foutmeldingsteksten gevuld. Deze teksten zijn taalafhankelijk. Van deze standaard foutmeldingsteksten kan afgeweken worden, dus je kunt zelf foutmeldingsteksten aanpassen. Pas in dat geval de foutmeldingstekst aan op het Formulier. Er zijn foutmeldingsteksten ingericht voor de volgende situaties (Nederlandstalig formulier): 

Soort foutmelding Getoonde default foutmeldingstekst
Foutmelding algemeen
Er is iets fout gegaan
Foutmelding actiefstatus
Dit formulier is niet langer actief
Foutmelding niets aangevinkt
Maak een keus uit de geboden mogelijkheden
Foutmelding teveel aangevinkt
Er zijn te veel mogelijkheden geselecteerd
Foutmelding geen geldige subevenementen
Er zijn geen evenementen waarvoor je je kunt aanmelden
Foutmelding registratie is vol
Het maximaal aantal inschrijvingen is bereikt
Foutmelding registratie subevenement is vol
Het maximaal aantal inschrijvingen is bereikt
Foutmelding registratie nog niet open
Je kunt je vanaf {datum} aanmelden
De datum wordt automatisch gevuld met de Datum en tijd start inschrijving van het Evenement 
Foutmelding registratie gesloten
Het is niet meer mogelijk om aan te melden
Foutmelding verplichte velden leeg
1 of meer verplichte velden zijn niet ingevuld
Foutmelding verplicht ja/nee veld
Vink dit veld aan om verder te gaan
Foutmelding e-mailadres
Dit e-mailadres is niet correct
Foutmelding dubbele aanmelding
Je hebt je reeds aangemeld voor dit evenement. Het is niet mogelijk je nogmaals aan te melden
Foutmelding format geboortedatum
Deze geboortedatum is niet correct (DD-MM-JJJJ)
Foutmelding geboortedatum in toekomst
Deze datum kan niet in de toekomst liggen
Foutmelding huisnummer
Dit huisnummer is niet correct
Foutmelding medewerkernummer
Dit medewerkernummer is niet correct of niet actief
Foutmelding studentnummer
Dit studentnummer is niet correct of niet actief
Foutmelding openbare link niet in gebruik
Er is een probleem opgetreden. Neem contact op met [email protected]
Foutmelding persoonlijke link niet in gebruik
Er is een probleem opgetreden. Neem contact op met [email protected]

12. Tab Notities

Deze tab staat standaard op het Formulier. Indien je er een notitie invoert, dan is dit enkel voor intern gebruik. Notities verschijnen niet op webformulieren.

13. Tab Administratief

Hash: de hash van het Formulier wordt gebruikt in een eventuele persoonlijke link van het Formulier

Eigenaar: de eigenaar van het Formulier. Dat is het Evenementen en producten-team van de gebruikersgroep

Status: actief of inactief

Gemaakt door: gebruiker die het Formulier heeft gemaakt

Gemaakt op: datum en tijd waarop het Formulier is gemaakt

Gewijzigd door: gebruiker die het Formulier voor het laatst heeft gewijzigd

Gewijzigd op: datum en tijd waarop het Formulier voor het laatst is gewijzigd


Previous Article Evenement
Next Article Vrije velden