CRM en CMS

CT Project

Updated on

Bekijk ook de uitleg waarvoor je het contenttype project in kunt zetten in het artikel overzicht van contenttypes.

Uitgangspunt is dat de website tweetalig is. Dit betekent dat elk stuk content op ru.nl zowel in het Nederlands als Engels wordt aangeboden en elk contenttype dus ook vertaald moet worden. Lees meer hierover in de invoerinstructie Vertalingen.

Tab: Inhoud
  • Ga naar inhoud > inhoud toevoegen
  • Klik op 'Project'

Je start altijd met bewerken van de Nederlandse taalversie. Wanneer je de verplichte velden ingevuld en opgeslagen hebt, krijg je de mogelijkheid om een vertaling aan te maken. Betreft het content die alleen in het Engels aangeboden moet worden? Wijzig dan voordat je begint met invoeren onder 'Taal' de taalvariant naar Engels.

Veld Beschrijving
1. Titel* Titel van het project. Gebruik bij een onderzoeksproject de officiële titel van het project.
2. Ondertitel Ondertitel van het project. Gebruik bij een onderzoeksproject de officiële ondertitel van het project (dit is het deel na de dubbele punt).
Als de titel te lang is, gebruik dan de ondertitel.
3. Samenvatting* Korte beschrijving van maximaal 250 karakters. Wordt weergegeven in overzichten en op kaartweergaven. Klik op 'Samenvatting bewerken' naast 'Projectbeschrijving' om het veld te zien. Lees over een goede samenvatting.
4. Projectbeschrijving* De inhoudelijke beschrijving van het project. Informatie over resultaten, partners en financierders kun je verderop kwijt.
5. Secties Met secties kun je extra alinea’s, afbeeldingen, media en tekst en video aan je beschrijving toevoegen.
6. Looptijd: begindatum* De datum waarop het project begint.
Looptijd: einddatum De datum waarop het project eindigt.
Alleen jaar laten zien Vink aan als je alleen het jaartal van de looptijd wilt laten zien.
Veld Beschrijving
1. Hero Grote afbeelding die bovenaan de pagina wordt getoond.
2. Tegel Uitgelichte afbeelding die wordt gebruikt in overzichten, zoekresultaten en sociale media.
Resultaten Beschrijf de resultaten van het project. Denk aan cijfers, (wetenschappelijke) publicaties, demo's en dergelijke.
3. Projectleden Benoem de in- en/of externe medewerkers die betrokken zijn bij het project.
4. Algemene omschrijving over financiering
Toelichting op de financiering van het project.
5. Financiering Voeg een financierder toe. Je kunt een naam, logo en een link toevoegen.
Als er veel financiers zijn kunnen ze ook ingevuld worden in het tekstvak als een (link)lijst zonder de logo’s erbij.
Veld Beschrijving
1. Partnerinformatie: Algemene omschrijving over partnerschap
Toelichting op de partners van het project.
Bij onderzoeksproject: Radboud Universiteit en faculteiten hoeven niet apart benoemd te worden.
Partner Voeg een partner toe. Je kunt een naam, logo en een link toevoegen.
3. Contactinformatie Toelichting op de mogelijkheden om contact op te nemen voor meer informatie over het project.
4. Contactpersoon Medewerker waarmee iemand contact kan nemen (meestal degene die het project heeft aangeleverd).
5. Projecttype* Selecteer het type project. Kies uit ICT, Onderwijs, Onderzoek, Organisatorisch / HR, Vastgoed.
6. Organisatieonderdeel Organisatieonderdeel dat betrokken is bij de inhoud / het onderwerp van het project. (Niet: het organisatieonderdeel dat de content in het CMS beheert).
Er kunnen meerdere organisatieonderdelen gekoppeld worden.

Metadata en gerelateerde content

Op de tab inhoud kun je ook metadata toevoegen aan je project. Lees meer over het belang van deze informatie in het artikel Metadata.

Veld Beschrijving
1. Thema Bij onderzoeksproject: selecteer één of meerdere onderzoeksthema's waarover het project gaat. Voorkeur max 2-3.
2. Toon op corporate overzichten Indien je daarvoor de rechten hebt, kun je aanvinken dat het project opgenomen moet worden in het centrale projectoverzicht op de website. Vink dit alleen aan als het project relevant is voor een breed publiek, niet alleen voor medewerkers/studenten.
3. Doelgroep Voorlopig niet invullen.
4. Trefwoord
Voorlopig niet invullen.
5. Rubriek
Voorlopig niet invullen. (Rubriek wordt alleen gebruikt bij contenttype service).
6. Bekijk ook
Koppel gerelateerde content uit Drupal aan het project.
Tab: SEO

De SEO-tab komt op elk contenttype terug. De tab wordt deels ingevuld vanaf andere velden van het contenttype. Toch is het verstandig om te kijken of je de SEO-informatie kunt verbeteren. 

  • Klik op opslaan.
  • De velden 'titel' en 'samenvatting' in de tab SEO worden gegenereerd op basis van de ingevoerde informatie op de tab 'inhoud'. 
  • Lees welke verbeteringen je kunt doen in de invoerinstructie voor SEO (tab).
Previous Article CT Nieuwsbericht
Next Article CT Regeling