CRM en CMS

Uitgangspunten Klantgericht Online

Updated on

  1.  De klant staat centraal
    Content wordt gebaseerd op informatiebehoeftes van onze klanten. Wij bieden content over diensten en informatie aan die relevant zijn voor de doelgroep. In hoeverre content relevant is voor de klant wordt vooraf onderzocht, aangetoond en na publicatie gemeten. Naast van waarde voor onze doelgroep(en) is content van waarde voor de Radboud Universiteit, doordat het direct bijdraagt aan het bereiken van de organisatiedoelstellingen.

  2.  Beantwoorden in plaats van zenden
    Content bestaat uit antwoorden op de vragen die onze doelgroepen hebben en informatie waarvan in een verzoek is aangetoond dat deze belangrijk is voor de klant. We communiceren primair vanuit de behoefte van de klant in plaats van behoeften van de (organisatieonderdelen van de) Radboud Universiteit. We gaan van “van wie” naar “voor wie”.

  3.  Regie is nodig
    Om de kanteling van aanbod- naar vraaggericht te maken is regie op content nodig. En regie vereist als eerste de inzet van kundige mensen en middelen. Hiertoe moet voldoende capaciteit worden toegekend aan het bedrijfsmiddel content.

  4.  Organiseren in onderwerpen
    Opslag van content en inrichting van de site gebeurt op thematische en operationele onderwerpen die gebaseerd zijn op klantvragen. We maken ook content over onderwerpen die als speerpunt zijn benoemd in de strategie. Bij het organiseren in onderwerpen zijn metadata cruciaal. Daartoe worden metadata centraal en strak beheerd en maken we een begin met de harmonisatie van metadata tussen kanalen.

  5. Open, tenzij
    Alle informatie is open, toegankelijk, vindbaar en veilig. We hanteren daarom kwaliteitsrichtlijnen die waarborgen dat content goed vindbaar, leesbaar en begrijpelijk is.

  6. Content is up-to-date
    Wanneer content niet meer relevant is, bieden we het niet (meer) aan en wordt het aangepast of gedepubliceerd en verwijderd. 

  7.  Hergebruik is duurzaam
    Duurzaamheid krijgt een belangrijke rol in onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering. Duurzame content is content die we éénmaal produceren en gestructureerd opslaan zonder vorm, waardoor het mogelijk wordt content naar meerdere kanalen uit te serveren. We produceren spaarzaam en hergebruiken waar het kan. 
Next Article Uitgangspunten digitale dienstverlening