CRM en CMS

CT Service

Updated on

Bekijk ook de uitleg waarvoor je het contenttype service in kunt zetten in het artikel overzicht van contenttypes.

Uitgangspunt is dat de website tweetalig is. Dit betekent dat elk stuk content op ru.nl zowel in het Nederlands als Engels wordt aangeboden en elk contenttype dus ook vertaald moet worden. Lees meer hierover in de invoerinstructie Vertalingen.

Tab: Inhoud
  • Ga naar inhoud > inhoud toevoegen
  • Klik op 'Service'

Je start altijd met bewerken van de Nederlandse taalversie. Wanneer je de verplichte velden ingevuld en opgeslagen hebt, krijg je de mogelijkheid om een vertaling aan te maken. Betreft het content die alleen in het Engels aangeboden moet worden? Wijzig dan voordat je begint met invoeren onder 'Taal' de taalvariant naar Engels.

Veld Beschrijving
1. Naam* Titel van de service.
2. Samenvatting* Korte beschrijving van maximaal 250 karakters. Wordt weergegeven in overzichten en op kaartweergaven. Klik op 'Samenvatting bewerken' naast de 'Beschrijving' om het veld te zien. Lees over een goede samenvatting.
3. Beschrijving Beschrijving van de service. 
4. Paragraphs Met secties kun je extra alinea’s, afbeeldingen, video, tabellen en documenten aan je beschrijving toevoegen.
De beschrijving en paragraphs vormen samen de inhoud van de service.
Tab: Extra informatie

Als je alle (verplichte) velden op de tab inhoud hebt ingevoerd kun je onder meer een regeling, handleiding en of aanvraagformulier behorend bij de services toevoegen. Ook is het mogelijk om een fysieke locatie toe te voegen (denk aan studentenbalie, of ICT servicepunt).

  • Ga naar tab 'extra informatie'
Veld Beschrijving
1. Regeling Bij de service behorende regelingen.
2. Locatie Bijbehorende locatie, als deze fysiek toegankelijk is (loket).
De adresgegevens van het gekoppelde item worden getoond bij de service. Wanneer je geen openingstijden hebt ingevuld dan worden de openingstijden overgenomen van het gekoppelde gebouw of ruimte.
3. Organisatieonderdeel* Organisatieonderdeel dat de service aanbiedt of hier verantwoordelijk voor is.
Let op: dit is niet altijd hetzelfde als waar de doelgroep met vragen terecht kan. Zie hiervoor de tab ‘Contactinformatie'.
(Ook niet: het organisatieonderdeel dat de content in het CMS beheert)
4. Handleiding Bijbehorende handleidingen.
5. Link Verwijzing naar externe site(s) met meer informatie over de service.
6. Gerelateerde content Gerelateerde content uit Drupal.
7. Formulier downloaden Het bijbehorende formulier, als dit een download is.

Metadata

Op de tab extra informatie kun je ook metadata toevoegen aan je Service. Lees meer deze informatie in het artikel Metadata.

Veld Beschrijving
1. Doelgroep*
Voor wie deze service bedoeld is.
2. Aanvragen Dit was bedoeld voor het koppelen van het bijbehorende formulier uit Drupal, maar dit veld gebruiken we niet meer. Gebruik het sectieblok 'webformulier' om een formulier te embedden in de service.
3. Rubriek
De (sub)rubriek waar de service onder valt. Selecteer alleen een rubriek wanneer de service in het rubriekenoverzicht getoond moet worden. Zorg er in dat geval ook voor dat je als doelgroep 'medewerker' en/of 'student' hebt geselecteerd. Meer over rubrieken.
Tab: Openingstijden

Het komt voor dat de service afwijkende openingstijden heeft ten op zichte van de gekoppelde locatie (tab 'extra informatie': gebouw, ruimte). Vul dan dit tabblad in.

Veld Beschrijving
1. Openingstijden Alleen toevoegen als de openingstijden van de service anders zijn dan die van de locatie die je hebt ingevoerd op de tab ‘Extra informatie’.

Bijvoorbeeld: de locatie is altijd open, maar jouw service alleen op werkdagen van 9.00 - 17.00 uur.
2. Uitzonderingen op reguliere openingstijden Alleen toevoegen als de uitzonderingen op de reguliere openingstijden van deze service anders zijn dan die van de locatie die je hebt ingevoerd op de tab ‘Extra informatie’.

Bijvoorbeeld: de locatie is open met Pasen, maar jouw service niet.
3. Extra informatie Tekstuele aanvulling op (uitzonderingen op) reguliere openingstijden.

Bijvoorbeeld, ‘Gesloten met Pasen’, of ‘Extra lang open met Kerstmis’.
Tab: Contactinformatie

Voor het weergeven van contactinformatie bij een Service is een speciaal 'contactblok' ontworpen. Ga naar de tab 'Contactinformatie' om de gegevens in te voeren.

Veld Beschrijving
1. Titel contactinformatie
Standaard staat er 'Contactinformatie' in het contactblok. Eventueel kun je deze titel wijzigen.
2. Contactinformatie Toelichting op de mogelijkheden om contact op te nemen voor meer informatie over de service.
3. E-mailadres Het e-mailadres waarmee iemand contact kan opnemen. Gebruik als het kan een algemeen e-mailadres (functionele inbox) in plaats van een persoonlijk e-mailadres.
4. Telefoonnummer Het telefoonnummer waarmee iemand contact kan opnemen. Gebruik als het kan een 024-nummer van de universiteit, in plaats van een mobiel nummer.
5. Contactpersoon Medewerker waarmee iemand contact kan opnemen.
6. Contactafdeling Organisatieonderdeel waarmee iemand contact kan opnemen.
Tab: SEO

De SEO-tab komt op elk contenttype terug. De tab wordt deels ingevuld vanaf andere velden van het contenttype. Toch is het verstandig om te kijken of je de SEO-informatie kunt verbeteren. 

  • Klik op opslaan.
  • De velden 'titel' en 'samenvatting' in de tab SEO worden gegenereerd op basis van de ingevoerde informatie op de tab 'inhoud'. 
  • Lees welke verbeteringen je kunt doen in de invoerinstructie voor SEO (tab).
Previous Article CT Regeling
Next Article CT Testimonial